En mamma dag

Hela dagen har jag umgåts med min kära mamma, vi gick och solade efter hon hade varit här ett tag på en kopp kaffe,
sedan åkte vi hem till familjen då vi började laga mat och baka cheesecake, mamma lagade maten och jag fick göra cheesecaken.. S
en fick jag också med mig ett par TURKOSA gardiner hem som hon hade, och som jag har letat efter ett par, så dom sattes upp alldeles nyss och det vart jättebra, satte robban på att jobb och strycka dem, vilket som aldrig han brukar göra, haha.. jag hade ju faktiskt dammsugit och torkat golven innan så därför bad jag honom..


såhär gick det till och de innehåller bara 6 ingredienser:

3 ägg
2,5 dl socker
200 g philadelphia
250ml matlagningsgrädde
smula sönder digestivkex & daim

 

1. ta fram två bunkar och börja med att dela upp ägggula och äggvitan försig
vispa först äggvitan tills du kan vända buken uppochner utan att de åker ur(10 minuter typ)

2. vispar man ägggulan och sockret tillsammans i 5-7 minuter.


3. ta fram en slev och häll i philadelphian i den som du blandade socker och ägg-gulan i,och rör om försiktigt i 2 mnuter

4. sen vispar du till grädden och häller i den också

5. och till sist häller du i äggvitan och rör om försiktigt med en slev

6. när du har gjort det är det dags att ta fram en plåtform och smula sönder degistivkexen och den lägger du i först
sen smular du sönder daimen och häller den i "smeten", sen är det bara att hälla allt i plåtformen och sedan lite degistivkex på toppen
och rör om med fingret lite sen in i frysen och där ska den helst vara 1 dygn.


Det är ju ganska jobbigt när man gör en cheesecake för det går ju inte att äta den på samma dag utan man får ju vänta,
detta skrev jag mest för att jag oftast glömmer, men nu har jag både bilder och text hur man gör
utan att göra några misstag, så nu är jag en jävel på detta..
och såklart för att visa att det inte alls är så svårt att göra, för det är så himla gott också..



Resultatet



Mammas kyckling-gryta med pandspagetti, fullpott där också!


HÄR SKRIVER VI
Postat av: carro

seer gott ut:D

jag ska bjuda på cheesecake när ja fyller=)

Postat av: emhoe

Carro: ja det är gött, nämen va trevligt :)

2009-03-06 @ 01:15:37
URL: http://emhoethekiller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback